سفارش تبلیغ
صبا ویژن

راز جوانی در ویتامین E

تحقیقات نشان می‌دهد که ویتامین  E در مقابل بسیاری از بیماری‌ها به بدن کمک می‌کند و سلول‌ها را از آسیب‌ها حفظ می‌کند و طول عمرآنها راافزایش می‌دهد.همچنین این ویتامین بدن را در مقابل بعضی از اختلالات حفظ می‌کند و به درمان بعضی دیگر از بیماری‌ها کمک می‌کند.بر اساس گزارش اداره تغذیه وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی نتایج تحقیقات اخیر حاکی از آن است که این ویتامین درآجیل (شامل بادام، فندق و گردو)، تخم آفتابگردان، روغن ذرت، مارگارین، مایونز، روغن، سبزیجات ،ذرت، گل آفتابگردان، سویا، دانه پنبه، سبوس گندم، اسفناج و کلم پیچ و سیب زمینی یافت می‌شود.


علاوه براین ویتامین "E" نقش مهمی در درمان بسیاری از سرطان‌ها از جمله پوست، دهان و گلو، معده، روده بزرگ ، پستان و غده پروستات ایفا می‌کند.

همچنین مصرف این ویتامین خطر ابتلا به سرطان‌های ریه، مری و دهانه رحم را کاهش می‌دهد و به نظر می‌رسد ویتامین‌ Eمانع از رشد سلول‌های طبیعی بدن در هنگام شیمی درمانی بیمار می‌شود.

نتایج تحقیقات نشان می‌دهد که این ویتامین از پیشرفت بعضی ازبیماری‌ها مانند بیماری آلزایمر که باعث کاهش قدرت ذهنی و فیزیکی می‌شود، جلوگیری می‌کند و خطر بیماری قلبی را در افراد مبتلا به دیابت کاهش می‌دهد.

ویتامین E همچنین باعث کند کردن پدیده پیری سلول‌ها و بافت ها، تقویت فرد در مقابل آلوده‌کننده های محیط، نگهداری و سلامت سلول‌های قرمز خون و مقابله با کم‌خونی می‌شود و در درمان بیشتر بیماری‌های پوستی و کاهش ناراحتی‌های قبل از شروع قاعدگی موثر است.

این در حالی است که معجزه استفاده از این ویتامین در حفظ سلول‌های پوستی است از این رو ازاین ویتامین به عنوان راز جوانی یاد می‌شود

» نظر